Som hrdý populista. Populizmus je prirodzený postoj ! Bez populizmu je človek iba bezduchý analfabet.

22. júla 2020, politolog,

Som hrdý populista. Populizmus je prirodzený !

Keby ma niekto nazval populistom, páčilo by sa mi to a bol by som hrdý populista. Všetkými desiatimi podporujem populizmus, pretože to nie je nič iné než vyjadrenie rozumnej túžby, aby ľudia sami spravovali svoje veci, obnovili fungujúcu demokraciu proti centralistickej byrokracii a zachovali svoju národnú identitu. Populizmus sa stáva veľmi populárnym. A ak populizmus či populistická vlna znamená, že ľudia v ich mestách a dedinách čoraz viac chcú vziať svoj osud do vlastných rúk, že chcú fungujúcu demokraciu a nie centralizovanú byrokraciu, potom ho takto môžem iba podporovať.

Populizmus je pre mňa vyjadrením potreby, aby sa národný štát stal základným kameňom spoločnosti, ktorému treba byť verný, udržiavať ho a v čase krízy brániť, pretože cítime, že je náš a sa s ním stotožňujeme.

Je to prirodzený a normálny pocit. Čo je veľmi zlé, je snaha zhora ľuďom vnucovať nové vlajky, nové hymny, nové symboly a žiadať, aby sme sa modlili k falošným bohom.

A o tom je celý boj. Fungujúce národné štáty, ktoré chcú úprimne medzi sebou obchodovať a spolupracovať, sú oveľa plodnejšie, konštruktívnejšie a obohacujúcejšie a je to pokojnejší spôsob bytia než budovanie superštátu.