Zneuctenie kostola a amnestie

16. októbra 2016, politolog,

Je cirkev, bez ohľadu na kresťanské denominácie, len poskytovateľom bohoslužieb, ktorých sa môže zúčastňovať ktokoľvek podľa vlastnej vôle a prispôsobovať si ich podľa seba? Využili niektorí neveriaci politický predstavitelia smrť M. Kováča, aby podnietili Katolícku cirkev, aby de facto uznala politikárčenie? Nejde o jediný prípad, kedy je cirkev terčom podobných urážok. A takýchto prípadov je stále viac.

Boh povedal Mojžišovi:

„Nepribližuj sa sem! Zobuj si z nôh obuv, lebo miesto na ktorom stojíš, je zem svätá.“

Cirkev nemá iný cieľ. Kostol má byť miestom pre vizualizáciu, kontempláciu a uctievanie Boha, ničím iným. Jednotlivé katolícke spoločenstvá sa aj napriek tomu čoraz výraznejšie uberajú iným smerom. Samé propagácie, od výstav umenia a fotografií, cez filmové lokality, kde sa natáčajú filmy, ďalej agapé s jedlom a pitím, až po jedlo pre skutočnú charitu alebo pre chudobných, či dokonca hracia miestnosť pre pochybné mládežnícke duchovné spoločenstvo. A to nehovorím o uvažovaní istej katolíckej „reformovanej skupine“. Vynárajú sa však mnohé ďalšie otázky. Má liturgia slúžiť mŕtvym alebo živým? Početné médiá už stihli prirovnať smrť a pohreb k propagačnému nástroju politikov. S Katolíckou cirkvou a katolíckou vierou mal pohreb M. Kováča spoločné len veľmi málo. Zásluhou vystupujúcich„Politikov“

Bola Katolícka cirkev len „náhradnou“ scenériou pre „nádhernú“ príležitosť s Mečiar-amnestiou?

Kán. 1214 – Pod označením kostol sa rozumie posvätná budova, určená na božský kult, do ktorej veriaci majú právo prichádzať, aby v nej najmä verejne vykonávali božský kult.

 

Ψ