Deti a Oswienčin

25. septembra 2016, politolog,

Pri príležitosti otvorenia nového školského roka, mi jeden odborník na výchovu a vzdelanie povedal, že pri dnešných vzdelávacích projektoch človek nikdy nevie – pritom mal na mysli konkrétne vzdelávacie programy; či posielame deti do školy alebo do reedukačného tábora. Dieťa dnes čelí novým agresívnym výzvam „školskej kultúry“ dneška.

Preto je veľmi dôležité, aby mali predkladané svojimi formačnými lídrami vzdelávanie v súlade s ich vývojom, lebo to je základ všetkých práv a povinností. Od neho sa musí odvíjať koncepcie edukačných programov, ktoré musia napredovať prirodzene a  dozrievať vekom pri rešpektovaní ľudskej identity a slobody myslenia.

Deti majú právo vyrastať v úplnej rodine a normálnej spoločnosti, mať jedného otca a jednu matku, ktorí im dokážu vytvoriť vhodné podmienky na ich vývoj a citové dozrievanie. V tejto súvislosti treba odmietnuť akýkoľvek druh experimentovania s deťmi a mladými na poli vzdelávania. Hrôzy manipulácie vzdelávania, ktoré dnes zažívajú sú obrovské. Navonok sa síce prestrojujú, ale pod zámienkou modernosti predkladajú najrozličnejšie ponuky, ktoré tlačia na deti a mládež, aby nasledovali cestu diktatúry, „uniformného myslenia“.

Keď človek opustí svoje deti, stratí rozum a oslepne.

 

Ψ