Učitelia majú nízku úroveň gramotnosti

8. novembra 2015, politolog,

Učitelia majú nízku úroveň gramotnosti. Ćesť výnimkám ! Úspech vzdelávania závisí od mnohých faktorov. Len jedným z nich je obsah vzdelávania. Na všetkých školách je to predovšetkým učiteľ, ktorý je dominantným a určujúcim faktorom pri výchove a vzdelávaní študentov a žiakov. Dnešný školský vzdelávací program je fušerským nástrojom učiteľa. Školský vzdelávací program je predovšetkým nekvalitný dokument, ktorý je možné meniť, dopĺňať o nezmysly a deformovať ho. I keď je tvorba a aktualizácia ŠVP náročná, posilňuje autonómiu škôl v oblasti vzdelávania čím vznikajú obrovské rozdiely vo vzdelaní, pod falošnou zámienkou „demokracie“, ďalej umožňuje pružné „zavádzanie“ žiakov a reagovať na požiadavky „idiotov regiónu“ i na vlastné nezmysly pedagógov na školách. Je to dokument, ktorý nikdy nemôže pomôcť pri prezentácii školy smerom k verejnosti a potrebám samotných žiakov, pretože štruktúru štátnych vzdelávacích programov zásadným spôsobom ovplyvňujú a tvoria partikulárne záujmy stavovských organizácii a je zle zadefinovaná a MŠVVaŠ SR ich bezhlavo schváli. Štátny výchovno – vzdelávací program je zadefinovaný na úrovni „kurzu“ šitia a verenia v školskom pozemku a sylabus spirituálnej evolúcie jednotlivca.
Dnes plne postačuje, ak sa žiak naučí písať, čítať a počítať do desať, je pripravený do života v „demokracii“.
Je legitímnou otázkou, čo robí napr. Štátny inštitút odborného vzdelávania alebo Štátny pedagogický ústav za peniaze slovenských daňových poplatníkov.