Mons. Róbert Bezák – 22. nedeľa v Cezročnom období

1. septembra 2013, politolog, Nezaradené

Syn môj, v tichosti konaj svoje práce a budú ťa milovať viac ako človeka, čo dary rozdáva. Čím si väčší, tým buď pokornejší a nájdeš milosť u Boha.
Mnohí sú vznešení a slávni, ale on tichým zjavuje svoje tajomstvá. Lebo len Božia moc je veľká a pokorní ho oslavujú. Na rany pyšných nieto lieku, lebo krovie hriechu v nich zapustí korene a neuvedomia si to. Múdre srdce uvažuje o výrokoch mudrcov a pozorné ucho túži po múdrosti. Kniha Sirachovcova − Sir 3, 19-21. 30-31
***
„Aj keď ma ľudia majú radi, Slovensko sa pre mňa na tejto úrovni zatvára. Nechcel som, ale dá sa žiť aj inde. Je trošku smutné byť disidentom, ale ak to bude treba… Môj život je mandát, ktorý chcem mať a keď ho inde budem mať, tak za ním pôjdem,“ ste povedali.
***
Pokora nie je žiadna čnosť a ani svojský vyárendovaný mandát, ale poznanie, že nám všetky čnosti chýbajú…..takže je načase sa trochu zamyslieť.
Milý priateľu. Veľmi Vám v tom úprimne držím palce.